/
Chat
Chat
Bruger medarbejderen stadig tid på
🏃 At kontakte én kollega ad gangen?
🤳 At få sin besked ud i gennem støjen?
🌪 Ukontrollerede facebookgrupper?
📲 Whatsapp og andre lignenden private apps?
Med Chatmodulet kan medarbejderen
✔ Kommunikere nemt med hele sin afdeling
✔ Lave opslag, der ikke drukner i mængden
✔ Være del af gruppechatten fra første dag
✔ Undgå ukendte og distraherende apps
Chatgrupper til mange formål
Med chatmodulet kan hver afdeling, lokation, arbejdsgruppe eller projekt have sin egen chat, hvor alle brugere kan lave opslag til hinanden.
Chatgrupper har ofte forskellige formål og kan fx omhandle:
Faglige spørgsmål
Praktiske ting
Debat om beslutninger
Sociale initiativer
Vagtbytte
Idéer og inspiration
Andre hverdagsemner
Chatmodulet er ligesom Socialmodulet et modul, hvor alle brugere kan dele opslag direkte fra mobilen med både billede og video til andre i chatgruppen.
Medarbejderne får en særlig ejerfornemmelse omkring kommunikationen fordi det er dem, der styrer hvad der foregår derinde og ofte kan kommunikere omkring mere nærtstående emner, der specifikt handler om deres afdeling. Chatgrupper er gode til både arbejdsrelaterede ting, praktiske ting og til at understøtte det sociale. Det er også muligt at gøre medarbejdere til administrator i chatgrupper.
Chatgrupper kan fx oprettes til:
Afdelinger
Regioner
Lokationer
Projekter
Lærlinge
Timelønnede
Ledere
Tidsbesparende for medarbejderen
Uden den rette kanal kan der for medarbejderen opstå situationer, hvor kommunikationen til kollegaer er tidskrævende, kompleks eller foregår på en uønsket måde.
Hvis medarbejderen fx søger svar på et spørgsmål, er det sjældent den mest effektive løsning af spørge sine kollegaer en efter en. Det kan være virkelig svært at nå ud til relevante kollegaer, hvis forumet eller kanalen er en, som alle bruger - spørgsmålet vil højst sandsynligt drukne blandt de andre beskeder og informationer.
Det kan også være meget ineffektivt at kontakte sine kollegaer i facebookgrupper. Her er kollegaernes profil også privat og kommunikationen foregår udenfor de profesionelle rammer. I andre private kommunikationsapps, som fxWhatsapp og Telegram, kan medarbejderen risikere selv at blive distraheret fra arbejdet af fx private beskeder.
Chatmodulet gør det nemt at kommunikere med hele sin afdeling. Medarbejderen kan blive en del af gruppechatten fra første dag uden at skulle hente nye apps, anvende private profiler eller blive distraheret af privatlivet.
Chatmodulets funktioner
Chatmodulet er bygget ligesom Socialmodulet. Det har en væg, hvor alle kan lave opslag, like og kommentere. Der er hverken swipe eller point på opslagene.
I chatmodulet forestår al kommunikation i opslag, ligesom på Socialmodulet, med mulighed for at tilføje kommentarer. Det forhindrer emner i at drukne og blive svære at finde frem igen.
Chatmodulet er bygget op på en måde, der sikrer en struktureret kommunikationsvæg, en genkendelighed på tværs af modulerne, mindre kompleksitet og dermed en større brugervenlighed.
Chatgrupper til mange formål
Med chatmodulet kan hver afdeling, lokation, arbejdsgruppe eller projekt have sin egen chat, hvor alle brugere kan lave opslag til hinanden.
Chatgrupper har ofte forskellige formål og kan fx omhandle:
Faglige spørgsmål
Praktiske ting
Debat om beslutninger
Sociale initiativer
Vagtbytte
Idéer og inspiration
Andre hverdagsemner
Chatmodulet er ligesom Socialmodulet et modul, hvor alle brugere kan dele opslag direkte fra mobilen med både billede og video til andre i chatgruppen.
Medarbejderne får en særlig ejerfornemmelse omkring kommunikationen fordi det er dem, der styrer hvad der foregår derinde og ofte kan kommunikere omkring mere nærtstående emner, der specifikt handler om deres afdeling. Chatgrupper er gode til både arbejdsrelaterede ting, praktiske ting og til at understøtte det sociale. Det er også muligt at gøre medarbejdere til administrator i chatgrupper.
Chatgrupper kan fx oprettes til:
Afdelinger
Regioner
Lokationer
Projekter
Lærlinge
Timelønnede
Ledere
Tidsbesparende for medarbejderen
Uden den rette kanal kan der for medarbejderen opstå situationer, hvor kommunikationen til kollegaer er tidskrævende, kompleks eller foregår på en uønsket måde.
Hvis medarbejderen fx søger svar på et spørgsmål, er det sjældent den mest effektive løsning af spørge sine kollegaer en efter en. Det kan være virkelig svært at nå ud til relevante kollegaer, hvis forumet eller kanalen er en, som alle bruger - spørgsmålet vil højst sandsynligt drukne blandt de andre beskeder og informationer.
Det kan også være meget ineffektivt at kontakte sine kollegaer i facebookgrupper. Her er kollegaernes profil også privat og kommunikationen foregår udenfor de profesionelle rammer. I andre private kommunikationsapps, som fxWhatsapp og Telegram, kan medarbejderen risikere selv at blive distraheret fra arbejdet af fx private beskeder.
Chatmodulet gør det nemt at kommunikere med hele sin afdeling. Medarbejderen kan blive en del af gruppechatten fra første dag uden at skulle hente nye apps, anvende private profiler eller blive distraheret af privatlivet.
Chatmodulets funktioner
Chatmodulet er bygget ligesom Socialmodulet. Det har en væg, hvor alle kan lave opslag, like og kommentere. Der er hverken swipe eller point på opslagene.
I chatmodulet forestår al kommunikation i opslag, ligesom på Socialmodulet, med mulighed for at tilføje kommentarer. Det forhindrer emner i at drukne og blive svære at finde frem igen.
Chatmodulet er bygget op på en måde, der sikrer en struktureret kommunikationsvæg, en genkendelighed på tværs af modulerne, mindre kompleksitet og dermed en større brugervenlighed.