/
Nyheder
Nyheder
Bruger du stadig tid på at...
📳 Sende mails ud til alle?
📌 Hænge beskeder op på opslagstavlerne?
📨 Skrive månedens nyhedsbrev?
🕸 Opdatere et støvet intranet?
Kender du udfordringerne
❌ Medarbejder er uden PC
❌ Det tager lang tid at få beskeder ud
❌ Mails bliver ikke læst
❌ Lav respons og ingen målbarhed
Med nyhedsmodulet kan du
✔ Nå direkte ud til alle - også de timelønnede!
✔ Se antal "læste", likes og kommentarer
✔ Målrette information til de rette modtagere
✔ Sende SMS-påmindelser på vigtige ting
Udfordringer ved kommunikation på distancen
I mange brancher oplever man udfordringer med at kommunikere effektivt internt, fordi medarbejderne enten arbejder på forskellige lokationer, på forskellige tidspunkter eller ikke har adgang til en computer.
Kommunikationen kan halte på flere områder, fx:
Daglige udmeldinger
Nyheder
Sociale hilsner
Vidensdeling
Debat
Status
Derfor er én kanal ofte ikke nok til at kommunikere effektivt til alle medarbejderne.
Udfordringer ved flere kanaler
Der tages brug i flere kanaler, for at sikre, at man fanger medarbejderen det ene eller andet sted, når de arbejder adspredt. Det er dog tidskrævende, at anvende flere kanaler og der opnås ikke en ensartet kommunikation. Dvs. medarbejderen har ikke altid lige mulighed for, at give et respons, og budskabets format kan ændre sig drastisk fra den ene modtager til den næste.
Typisk anvendte kanaler, hvor kommunikationen ikke er ensartet:
Mail
Opkald
SMS
Opslagstavle
Intranet
Sociale medier
Chat apps
Det kræver meget tid at kommunikere på flere kanaler og der være udfordringer forbundet med manglende kontaktoplysninger på medarbejderne på de forskellige kanaler.
Nå ud til dine medarbejdere på distancen
Få nyheder og information direkte ud til medarbejderens mobil uanset hvor de befinder sig. Ved at samle al vigtig kommunikation på et sted, som medarbejderen altid kan tilgå, kan du springe en masse unødvendige kanaler over.
Nyhedsmodulet kan blandt andet bruges til at kommunikere: nyheder fra ledelsen, information om projekter, ændringer i arbejdsmiljøprocedurer, pludselige varslinger, hilsen fra en ny kollega osv.
Kommunikationen i Nyhedsmodulet kan understøttes af flere elementer, fx:
Titel
Tekst
Billeder
Video
Link
Filer
Målbar kommunikation
Som afsender på en nyhed er det frustrerende ikke at vide, hvor og hvornår et budskab er kommet i gennem eller hvem der mangler at læse nyheden.
Når du opretter en nyhed i medarbejder appen, skal brugeren swipe, når de har læst nyheden. Den data indsamles i administratorsystemet, hvor man kan se hvor mange og hvem, der har læst en nyhed.
Når en nyhed swipes, kan det udløse forskellige point for medarbejderen, der kan dyste med hinanden, såfremt man anvender appens Highscore feature. Læs mere om vores Gamification system her.
Lav tjekspørgsmål
Der er mulighed for at oprette ét eller flere tjekspørgsmål til en nyhed. Det kan fx bruges til at tjekke om medarbejderen har læst nyheden grundigt, forstået en vigtig detalje eller kan huske, hvad der stod. Som en ekstra valgfri funktion kan der optjenes ekstra point, når der svares rigtigt på et tjekspørgsmål.
Tjekspørgsmålet dukker op lige efter brugeren har swipet. Derfor ved medarbejderen aldrig, hvornår der er tjekspørgsmål. Det bliver et ekstra incitament for at læse nyheder ordentligt, før der swipes.En stor udfordring ved intern kommunikation er at det meste af kommunikationen ikke er relevant for den enkelte modtager. Derfor falder brugerengagementet på mange af de øvrige kommunikationskanaler.
Når du deler en nyhed i appen, kan du nemt udvælge hvilke afdelinger, grupper eller individer, der skal modtage nyheden, og dermed undgå at skabe irrelevant støj hos resten virksomhedens medarbejdere.
Målret budskabet til de rette modtagere
En stor udfordring ved intern kommunikation er, at det meste af kommunikationen ikke er relevant for den enkelte modtager. Derfor falder brugerengagementet på mange af de øvrige kommunikationskanaler.
Når du deler en nyhed i appen, kan du nemt vælge præcis hvilke afdelinger, grupper og individer, der skal modtage nyheden, og dermed undgå at skabe irrelevant støj hos resten af virksomheden.
SMS påmindelser
I administratorsystemet kan man sende SMS-påmindelse ud med fx en påmindelse om at læse en særlig vigtig nyhed. Beskeden sendes kun til dem, der ikke har swipet nyheden. På den måde sikres det, at budskabet kommer igennem til dem, der mangler at læse den.
SMS-påmindelser skaber ofte en anden opmærksomhed end notifikationer gør, da medarbejderen i forvejen kan opleve, at de drukner i notifikationer fra private apps. Notifikationer kan også tage overhånd og forstyrre medarbejdere, der måske ikke har en arbejdstelefon, og ikke ønsker at blive forstyrret for meget uden for arbejdstiden.
Udfordringer ved kommunikation på distancen
I mange brancher oplever man udfordringer med at kommunikere effektivt internt, fordi medarbejderne enten arbejder på forskellige lokationer, på forskellige tidspunkter eller ikke har adgang til en computer.
Kommunikationen kan halte på flere områder, fx:
Daglige udmeldinger
Nyheder
Sociale hilsner
Vidensdeling
Debat
Status
Derfor er én kanal ofte ikke nok til at kommunikere effektivt til alle medarbejderne.
Udfordringer ved flere kanaler
Der tages brug i flere kanaler, for at sikre, at man fanger medarbejderen det ene eller andet sted, når de arbejder adspredt. Det er dog tidskrævende, at anvende flere kanaler og der opnås ikke en ensartet kommunikation. Dvs. medarbejderen har ikke altid lige mulighed for, at give et respons, og budskabets format kan ændre sig drastisk fra den ene modtager til den næste.
Typisk anvendte kanaler, hvor kommunikationen ikke er ensartet:
Mail
Opkald
SMS
Opslagstavle
Intranet
Sociale medier
Chat apps
Det kræver meget tid at kommunikere på flere kanaler og der være udfordringer forbundet med manglende kontaktoplysninger på medarbejderne på de forskellige kanaler.
Nå ud til dine medarbejdere på distancen
Få nyheder og information direkte ud til medarbejderens mobil uanset hvor de befinder sig. Ved at samle al vigtig kommunikation på et sted, som medarbejderen altid kan tilgå, kan du springe en masse unødvendige kanaler over.
Nyhedsmodulet kan blandt andet bruges til at kommunikere: nyheder fra ledelsen, information om projekter, ændringer i arbejdsmiljøprocedurer, pludselige varslinger, hilsen fra en ny kollega osv.
Kommunikationen i Nyhedsmodulet kan understøttes af flere elementer, fx:
Titel
Tekst
Billeder
Video
Link
Filer
Målbar kommunikation
Som afsender på en nyhed er det frustrerende ikke at vide, hvor og hvornår et budskab er kommet i gennem eller hvem der mangler at læse nyheden.
Når du opretter en nyhed i medarbejder appen, skal brugeren swipe, når de har læst nyheden. Den data indsamles i administratorsystemet, hvor man kan se hvor mange og hvem, der har læst en nyhed.
Når en nyhed swipes, kan det udløse forskellige point for medarbejderen, der kan dyste med hinanden, såfremt man anvender appens Highscore feature. Læs mere om vores Gamification system her.
Lav tjekspørgsmål
Der er mulighed for at oprette ét eller flere tjekspørgsmål til en nyhed. Det kan fx bruges til at tjekke om medarbejderen har læst nyheden grundigt, forstået en vigtig detalje eller kan huske, hvad der stod. Som en ekstra valgfri funktion kan der optjenes ekstra point, når der svares rigtigt på et tjekspørgsmål.
Tjekspørgsmålet dukker op lige efter brugeren har swipet. Derfor ved medarbejderen aldrig, hvornår der er tjekspørgsmål. Det bliver et ekstra incitament for at læse nyheder ordentligt, før der swipes.En stor udfordring ved intern kommunikation er at det meste af kommunikationen ikke er relevant for den enkelte modtager. Derfor falder brugerengagementet på mange af de øvrige kommunikationskanaler.
Når du deler en nyhed i appen, kan du nemt udvælge hvilke afdelinger, grupper eller individer, der skal modtage nyheden, og dermed undgå at skabe irrelevant støj hos resten virksomhedens medarbejdere.
Målret budskabet til de rette modtagere
En stor udfordring ved intern kommunikation er, at det meste af kommunikationen ikke er relevant for den enkelte modtager. Derfor falder brugerengagementet på mange af de øvrige kommunikationskanaler.
Når du deler en nyhed i appen, kan du nemt vælge præcis hvilke afdelinger, grupper og individer, der skal modtage nyheden, og dermed undgå at skabe irrelevant støj hos resten af virksomheden.
SMS påmindelser
I administratorsystemet kan man sende SMS-påmindelse ud med fx en påmindelse om at læse en særlig vigtig nyhed. Beskeden sendes kun til dem, der ikke har swipet nyheden. På den måde sikres det, at budskabet kommer igennem til dem, der mangler at læse den.
SMS-påmindelser skaber ofte en anden opmærksomhed end notifikationer gør, da medarbejderen i forvejen kan opleve, at de drukner i notifikationer fra private apps. Notifikationer kan også tage overhånd og forstyrre medarbejdere, der måske ikke har en arbejdstelefon, og ikke ønsker at blive forstyrret for meget uden for arbejdstiden.