/
Spørgeskema
Spørgeskema
Kender du udfordringerne?
❌ Du mangler feedback fra medarbejdere?
❌ Det er svært at få spørgeskema ud til alle?
❌ Medarbejderne glemmer at svare?
❌ Det er besværligt at administrere?
Med Ekko app kan du
✅ Oprette mange typer spørgeskemaer.
✅ Få spørgeskemaer direkte ud til alle
✅ Lave anonyme spørgeskemaer.
✅ Foretage en simpel dataindsamling og opfølgning
Værdifuld feedback fra virksomheden
Der findes mange årsager til at spørgeskemaer er værdifulde. Man kan få vigtig viden fra virksomhedens medarbejdere ved at lave spørgeskemaer med fx:
Tilfredshedsundersøgelser
Trivselsmåling
Mus samtale
APV
Nye tiltag
Teampræstationer
Afdelingens præstation
Ledelsens effektivitet
Ændringer i regler
Arbejdsmiljø
Vurdering af IT-værktøjer
Personalegoder
Balance mellem arbejde og fritid
Det kan være en lang og tidskrævende proces at udarbejde spørgeskemaer, få det distribueret ud til alle i virksomheden, få alle til at svare på dem og efterfølgende administrere alle besvarelserne. Af samme årsag bliver det ikke gjort så ofte som ønsket.
Effektiv distribution af spørgeskemaer
Opret spørgeskemaer i medarbejder appen og få den direkte ud til alle i virksomheden.
Appen gør spørgeskemaet lettilgængeligt og det gør det nemmere for medarbejderen at udfylde.
Hver gang medarbejderen går ind i medarbejder appen, er der en synlig notifikation ved spørgeskemaet, indtil det er besvaret. Mangler der fortsat besvarelser kan der via administratorsystemet sendes en SMS-påmindelse direkte ud til alle, der mangler at besvare spørgeskemaet.
Opret spørgeskemaer fleksibelt og nemt
Spørgeskemaet kan bygges op af en række forskellige felter, der gør det nemmere for medarbejderen hurtigt at give deres mening.
Hvert spørgeskema kan starte med en beskrivelse og evt. billede. Der kan vælges hvor mange sider, spørgeskemaet skal række over, samt hvilke felter, der er obligatoriske at svare på. Spørgeskemaer kan også gøres anonyme.
Følgende typefelter kan indsættes i en formular:
Fritekst
Ja/nej
Flervalgsfelt ("multiple choice")
1 - 5 rating
Rød/gul/grøn felt
Upload billede
Upload fil
Geolokation
Dato
Klokkeslæt
Effektiv administration
Alle medarbejdernes besvarelser bliver samlet i systemet, hvor der kan holdes øje med, hvor mange der mangler at svare, samt sende påmindelses SMSer til dem, der mangler.
Der dannes et nemt overblik over statistikker på de forskellige spørgsmål, og det kan også eksporteres til .csv-fil, der kan bearbejdes videre i andre programmer, som fx Excel.
Er spørgeundersøgelsen anonym, kan der ikke ses hvem der mangler at svare, eller anden data, der kompromitterer anonymiteten af brugerne. Det er fortsat muligt, at sende SMS påmindelser til dem, der mangler at besvare spørgeskemaet.
Læs mere om data og statistik her.
Værdifuld feedback fra virksomheden
Der findes mange årsager til at spørgeskemaer er værdifulde. Man kan få vigtig viden fra virksomhedens medarbejdere ved at lave spørgeskemaer med fx:
Tilfredshedsundersøgelser
Trivselsmåling
Mus samtale
APV
Nye tiltag
Teampræstationer
Afdelingens præstation
Ledelsens effektivitet
Ændringer i regler
Arbejdsmiljø
Vurdering af IT-værktøjer
Personalegoder
Balance mellem arbejde og fritid
Det kan være en lang og tidskrævende proces at udarbejde spørgeskemaer, få det distribueret ud til alle i virksomheden, få alle til at svare på dem og efterfølgende administrere alle besvarelserne. Af samme årsag bliver det ikke gjort så ofte som ønsket.
Effektiv distribution af spørgeskemaer
Opret spørgeskemaer i medarbejder appen og få den direkte ud til alle i virksomheden.
Appen gør spørgeskemaet lettilgængeligt og det gør det nemmere for medarbejderen at udfylde.
Hver gang medarbejderen går ind i medarbejder appen, er der en synlig notifikation ved spørgeskemaet, indtil det er besvaret. Mangler der fortsat besvarelser kan der via administratorsystemet sendes en SMS-påmindelse direkte ud til alle, der mangler at besvare spørgeskemaet.
Opret spørgeskemaer fleksibelt og nemt
Spørgeskemaet kan bygges op af en række forskellige felter, der gør det nemmere for medarbejderen hurtigt at give deres mening.
Hvert spørgeskema kan starte med en beskrivelse og evt. billede. Der kan vælges hvor mange sider, spørgeskemaet skal række over, samt hvilke felter, der er obligatoriske at svare på. Spørgeskemaer kan også gøres anonyme.
Følgende typefelter kan indsættes i en formular:
Fritekst
Ja/nej
Flervalgsfelt ("multiple choice")
1 - 5 rating
Rød/gul/grøn felt
Upload billede
Upload fil
Geolokation
Dato
Klokkeslæt
Effektiv administration
Alle medarbejdernes besvarelser bliver samlet i systemet, hvor der kan holdes øje med, hvor mange der mangler at svare, samt sende påmindelses SMSer til dem, der mangler.
Der dannes et nemt overblik over statistikker på de forskellige spørgsmål, og det kan også eksporteres til .csv-fil, der kan bearbejdes videre i andre programmer, som fx Excel.
Er spørgeundersøgelsen anonym, kan der ikke ses hvem der mangler at svare, eller anden data, der kompromitterer anonymiteten af brugerne. Det er fortsat muligt, at sende SMS påmindelser til dem, der mangler at besvare spørgeskemaet.
Læs mere om data og statistik her.