top of page
Ekko app medarbejder app.png

/

inco Cash & Carry

Mette Kudsk

HR Partner

Lena billede .jpeg

Mette Kudsk er HR partner i inco Cash & Carry i København og Glostrup og fortæller om, hvordan inco bruger en Ekko app til at binde inco sammen på tværs af mødetider og afdelinger, til at inspirere hinanden og til lidt fis og ballade i det daglige.

Hvordan bruger I appen?

Vi bruger vores app som det primære kommunikationsmiddel i dagligdagen i hele inco Cash & Carry. Når vi fx skal have en besked ud til alle medarbejdere, som de skal forholde sig til her og nu.


Samtidig er den også et stærkt middel til at dele gode fortællinger fra hverdagen imellem medarbejdere. Fx kan en medarbejder skrive ud til alle, at nu har de lavet noget nyt i grøntafdelingen, og det har givet mange positive henvendelser fra kunder osv. Vores medarbejdere er enormt gode til at inspirere hinanden med ideer på appen, så også dem, der arbejder forskudt af hinanden, i weekenderne og hverdagene får glæde af hinandens gode arbejde.


Hvordan hjælper appen dig som HR partner?

Jeg kan som HR partner jo ikke være alle steder og i begge butikker samtidig. Der giver appen mig en mulighed for at være orienteret omkring hverdagen i vores butikker og afdelinger. Den giver mig en god fornemmelse af, hvad der sker hos mine kollegaer, selvom jeg ikke fysisk er til stede. Det tilføjer værdi, når jeg mødes med mine kollegaer, fordi jeg har et bedre indblik i, hvem jeg snakker med, og hvordan deres hverdag er.


Allerede inden jeg startede som HR partner i inco, fik jeg adgang til medarbejder-appen, og det gav mig en god fornemmelse af mine kommende kollegaer og hvilken slags virksomhed, jeg blev en del af. En anden helt lavpraktisk værdi var, at jeg kunne knytte navne og ansigter sammen fra første dag.


Hvilken værdi får inco ud af appen som organisation?

Appen er med til, at vi har meget få udfordringer med kommunikation på tværs i organisationen, fordi kommunikationen ikke kræver særlig mange ressourcer. I appen kan vi dele informationer i hele organisationen, der ellers er svært at få bredt ud til alle medarbejdere - det skaber meget kortere afstand mellem ledelse, administration og medarbejdere. Man kan kalde appen et værktøj, der får information til at leve imellem alle i virksomheden.


Vores medarbejdere arbejder på forskellige tidspunkter i hverdagen og weekenden, og appen gør det lettere at binde folk sammen på tværs af hold og mødetider. Vi oplever en øget grad af samhørighed, og man kan sige, at appen muliggør en lean organisation, der gør at medarbejderne har den rette information lige ved hånden. Det skaber engagement og motivation blandt medarbejdere i dagligdagen og binder os sammen som organisation. Appen gør det også lettere at dele fis og ballade, der gør det sjovere at være på arbejde. 


Vi vil i fremtiden gerne bruge appen endnu mere dynamisk i hverdagen, så den fx også kan gøre en forskel i processen med at ansætte nye medarbejdere. Og så glæder vi os over menneskene bag, der lytter til os og vores behov.

Hvordan bruger I appen?

Vi bruger vores app som det primære kommunikationsmiddel i dagligdagen i hele inco Cash & Carry. Når vi fx skal have en besked ud til alle medarbejdere, som de skal forholde sig til her og nu.


Samtidig er den også et stærkt middel til at dele gode fortællinger fra hverdagen imellem medarbejdere. Fx kan en medarbejder skrive ud til alle, at nu har de lavet noget nyt i grøntafdelingen, og det har givet mange positive henvendelser fra kunder osv. Vores medarbejdere er enormt gode til at inspirere hinanden med ideer på appen, så også dem, der arbejder forskudt af hinanden, i weekenderne og hverdagene får glæde af hinandens gode arbejde.


Hvordan hjælper appen dig som HR partner?

Jeg kan som HR partner jo ikke være alle steder og i begge butikker samtidig. Der giver appen mig en mulighed for at være orienteret omkring hverdagen i vores butikker og afdelinger. Den giver mig en god fornemmelse af, hvad der sker hos mine kollegaer, selvom jeg ikke fysisk er til stede. Det tilføjer værdi, når jeg mødes med mine kollegaer, fordi jeg har et bedre indblik i, hvem jeg snakker med, og hvordan deres hverdag er.


Allerede inden jeg startede som HR partner i inco, fik jeg adgang til medarbejder-appen, og det gav mig en god fornemmelse af mine kommende kollegaer og hvilken slags virksomhed, jeg blev en del af. En anden helt lavpraktisk værdi var, at jeg kunne knytte navne og ansigter sammen fra første dag.


Hvilken værdi får inco ud af appen som organisation?

Appen er med til, at vi har meget få udfordringer med kommunikation på tværs i organisationen, fordi kommunikationen ikke kræver særlig mange ressourcer. I appen kan vi dele informationer i hele organisationen, der ellers er svært at få bredt ud til alle medarbejdere - det skaber meget kortere afstand mellem ledelse, administration og medarbejdere. Man kan kalde appen et værktøj, der får information til at leve imellem alle i virksomheden.


Vores medarbejdere arbejder på forskellige tidspunkter i hverdagen og weekenden, og appen gør det lettere at binde folk sammen på tværs af hold og mødetider. Vi oplever en øget grad af samhørighed, og man kan sige, at appen muliggør en lean organisation, der gør at medarbejderne har den rette information lige ved hånden. Det skaber engagement og motivation blandt medarbejdere i dagligdagen og binder os sammen som organisation. Appen gør det også lettere at dele fis og ballade, der gør det sjovere at være på arbejde. 


Vi vil i fremtiden gerne bruge appen endnu mere dynamisk i hverdagen, så den fx også kan gøre en forskel i processen med at ansætte nye medarbejdere. Og så glæder vi os over menneskene bag, der lytter til os og vores behov.

Læs mere om den app INCO bruger

Vores kunder skræddersyer deres medarbejderapp, så den matcher deres behov. Læse mere om de moduler og features de bruger. 

Tegnebræt 53_3x-100ss.png
bottom of page